Monday, February 23, 2015

Carnival

Heihei taas...
Ma mõtlesin, et Rio de Janeiro kohta teen 2 eraldi postitust, kuna sellest linnast rääkida on palju.
Esimeses räägin siis karnevalist, ehk siinsest aasta suursündmusest. Igatahes mina saabusin Riosse 12. Veebruari õhtul ja kuna see oli ametliku karnevali eelõhtu, siis liiklus oli leebelt öeldes jube. Nimelt võttis mul lennujaamast minu linnaossa jõudmisesks kuskil 3 tundi ja ei, lennujaam ei ole väga kaugel. Oma hosteli olin juba eelnevalt broneerinud, esimesed 6 ööd ööbisin siis Botafogo linnaosas, mis on suht viisakas ja enamvähem kõigele lähedal, aga hostel iseenest oli jumala jamps+ hind oli korralikult lakke aetud. Nimelt oli meid toas kokku 9 tükki, magasime 3 (!) korrulistes narivoodites ja tuba oli väiksem kui meie tuba Keemias, kappe, lauda vms karta on seal ei olnud, lukku ust ei pandud,wc-d olid enamuse ajast katki ja töötajad ei osand üldse infot karnevali ega millegi muu kohta jagada ja maksin ühe öö eest 58 euri...aga mis teha, see oli üks odavamaid üldse mis ma leidsin.
Nii karnevalist siis. Nagu ma juba eelmises postituses mainisin, siis see oli minu jaoks kõige tähtsam ja oodatuim osa minu Lõuna-Ameerika tripi juures ja ma ei tea,kas asi selles, et ma oma peas ehitasin igast losse karnevali kohta, aga ausalt öeldes....tagasi ma ei tuleks päris kindlasti mitte.
Okei, seletan veits pikemalt oma negatiivset suhtumist selle suhtes. Nagu teate, siis kodutöödes ma pole kunagi tugev olnud, aga eks siit-sealt olin lugenud ja kuulnud ikka ühtteist ja karnevali nädalal toimub pea iga õhtu sambadroom, aga sinna saab piletitega, mis on suht krõbeda hinnaga, aga igal pool Rio peal laiali toimuvad blokod ehk tänavapeod ja ma polnud mitte ainuke, kes tuli sellise pildiga, et ka neil blokodel on kostüümid, samba, tantsud jne...aga EI ole. Blokod kus me käisime olid pm sellised, et kahel neist oli 2 veokit kus peal oli tümm ja inimesed tantsisid, ülejäänutel polnud tümmigi, vaid pm inimesed tulevad tänavale, panevad mingid „kostüümid“ selga, mis on täietsi mõttetud ja seosetud, a la enamus mehi oli kleidi selga pand, miks nagu? Ja siis need inimesed KÕNNIVAD tänaval ja joovad end jumala maani täis...kõik, see ongi bloko. Kõige varasemad algasid juba kl 7 hommikul ja viimane algas vist 11 paiku õhtul, kokku kestis üks bloko kuskil 3 tundi, siis mindi otsiti uus bloko üles ja kui me vahest liitusime õhtul kella 5-sega siis olid kõik juba jumala kännuämblikud. Esimene õhtu kui läksime välja, siis pm ma pidin üle poole tunni vetsu otsima ja ausalt öelda, siis mul võttis see tegevus küll joogiisu ära. Aga ega kõik ei otsind vetsu nii paaniliselt kui mina, naised, mehed kõik tühjendasid oma põit IGALE POOLE ja see hais mis oli üle Rio karnevali ajal ei ole isegi naljakas. Positivuse sinised vetsud olid kui luksus nende üksikute kõrval, mis ma siin leidsin. Ühesõnaga need bloko värgid polnud absull minu teema ja kui need lõpuks ära lõppesid ja tänavad enam ei haisenud , tundus terve Rio hoopis ilusama kohana.
Aga okei. Olles olnud nii negatiivne, siis positiivse asjana seda, et see sambadroom, mida eelnevalt mainisin on täiesti vapustav. Peale paari päeva, kui sain aru, et blokodel ei näe ma mingit sambat, siis otsustasin, et kui ma samabdroomile ei lähe, siis minu jaoks on see karnevali kogemus täiesti raisku läinud. Hostelis tutvusin ühe Usa tüübiga, kes tahtis ka  sinna minna ja koos ostsime piletid ja ausõna, see üritus on täpselt see, mida ma ootasin ja mida ma usun enamik teist on kuskil piltidel või tv-s näinud. Suled,värvid,muusika,samba,platvormid-kõike seda oli seal ja palju.  Pm sambadroomi mõte on see, et parimad sambakoolid üle kogu riigi tulevad kokku ja nende vahel valitakse võitja, igal koolil on aega umbes tund oma kavaga läbi selle ala sambatada ja siis enne iga kooli alustamist lasti ilutulestikku ka. Show algas kell 9 õhtul ja meie tulime ära kell 5 hommikul ja ka siis polnud veel kõik koolid ära esinend ja kuigi see tundub nii pikk aeg, siis kõik koolid erinesid siiski üksteisest ja mul oli täiega huvitav vaadata. Et kuigi pilet oli kallis, siis ilma selle ürituseta ma ausõna nutaksin krokodilli pisaraid vist suurest pettumusest.
Aga lõpp hea kõik hea, sain mida näha tahtsin lõpuks siiski J
Aga teistest Rio seiklustest kirjutan juba paari päeva pärast.







I was thinking to make 2 different posts about Rio de Janeiro, because it’s so much to talk about it.
So my first post will be about the carnival.  As I mentioned before carnival for me was the most important thing about my South-American trip and I don’t know if I tought too much about it in my head or smth, but to be honest...I would never come back for it. I am happy I’ve done it once in my life, don’t get me wrong, but it’s not the event I would reccomend to everyone.
Why? I’ve heard before already that during carnival there is the sambadrome, which is the main event and the tickets over there are quite expensive , but also that there are so called „blockos“ which is like a cheaper mini version of sambadrome, but what the blockos actually are is people getting absolutely wasted in the streets. I mean I tought there is some samba going on and costumes and the schools that didn’t made it to the sambadrome would performe in blockos, but there is no samba, no awesome costumes (people do dress up, but wear just really weird clothes, not fancy dress or sambacostume or anything like that, for example, most of the men were dressed as women...really don’t get that, they weren’t even samba outfits or anything)there was hardly any music in them, so it literally was just peole walking in the streets whilest getting drunk...yeah fun, but don’t think I wanna fly all the way to Brazil to see or do that.  Blockos started already 7am in the morning till 1-2am and one blocko lasted approx. 3 hours, so then everyone moved to a different area in Rio where another blocko was and continued drinking. It might sound cool to someone, but unfortunately it wasn’t my event whatsoever. Especially when 1st blocko we went, I was looking for a toilet over half an hour,that really put me off drinks. But seems like I was the only one looking for the toilets in general, since men and women both were pissing everywhere they could, including in the middle of the street in the middle of blocko...so yes...you can imagine already how the whole Rio smelled during the carnival.

But ok done with the negative. So whenever I realized that the whole event to me has been a huge dissapointment then I decided to get tickets for the samabdrome,and altough they were expensive then the sambadrome was exactly what I was picturing carnival to be-costumes, feathers, stalls, samba, music, awesome atmosphere. The whole event was just amazing and so worth the money. So sambadrome is actually a competiotion between the best samba schools in Brazil and every night some schools were performing. The night we went to there were 7 schools and each of them had over an hours to walk through the whole thing and after carnival they would pick the winner and week later there’s another winners parade. We went there at 9 pm and left 5am and not even all the schools had performed by then, but in all that time I never got bored, since they all had so different costumes and tricks. To me the decision to go to the sambadrome saved my whole carnival experience J

More about my Rio time will come really soon and won’t be so negative I promise J

No comments:

Post a Comment