Tuesday, March 3, 2015

Rio de Janeiro

Niisiis. Rio, Rio, Rio....ma JUMALDAN seda linna. Kui lahkusin Ba-st oli mul nii nukker tunne, sest mõtlesin, et kindlasti mulle ei hakka ükski teine koht rohkem meeldima, aga Rio trumpas asja üle. Ma jäin teadlikult Riosse ka peale karnevali , sest tahtsin näha, et mis elu seal ilma selle peota on ja ausõna, iga kell tuleks siia tagasi, aga mitte karnevaliks enam.
Miks mulle Rio nii väga meeldib- siin on kõik-ookean, järv, jõed, mäed, soe ilm, lained, kõik mis mind antud hetkel õnnelikuks teeb.
Igatahes siis Rio vaatamisväärsused, põhimõtteliselt ma võiks ette kanda 4 põhi kohta, kuhu minnakse ja kus ka mina käisin ja turisti mängisin: Lunastaja Kristus (?), Suhkrumäed (?) ja Favelad ja rannad. (ausõna ei tea kuidas neid eesti keelde tõlgitakse).
Lunastaja Kristus (Christ the redeemer)
...ehk Rio sümbol ma võiks öelda, sest kes ei oleks näinud pilte Kristusest käed avali mäe tipus. Ma olen kindel, et kõik,kes Riosse satuvad käivad seal ära....agaaaaaa minu arust vääääga mõttetu koht, sest esiteks alt vaadates tundub ta palju võimsam ning seal nii palju inimesi, et liikumine on suhteliselt võimatu ning 90%nendest (mitte mina!!!!) tegid seda käed laiali poosi seal ees, samal ajal kui nende sõbrad lamasid maas pikali üritasin head pilti saada ja siis rahvas hüppas üle nende seal. Et kui kellelgi kunagi on vähe aega või raha Riosse sattudes, siis ma jätaksin selle koha vahele. Kuigi vaated on sealt kihvtid aga mitte pooltki nii kihvtid kui Suhkrumägedelt.
Suhkrumäed (Sugarloaf mountains)
2 „ovaalse“kujuga mäekest, kust avaneb imeline vaade Riole. Väiksemale mäele saab ise matkata, mis võtab aega vist kuskil 45 minutit (meie seda ei teinud, sest väljas oli kergelt 41 kraadi sooja ja mäkke ronimine tundus väga tappev sel hetkel) ja siis saab köis-kabiiniga sõita suuremale ning laiskvorstid nagu meie saavad juba kabiiniga ka väiksemale sõita. Aga vaade jah. Wow wow wow. Meil näkkas ja ilm oli väga ilus, taevas selge ja sinine, et seda ma kindlasti soovitan kõigil teha, aga valida tuleks võimalikult ilus päev, et saaks vaadet nautida.
Favelad
ehk siis Rio rentslid. Koht, kus elab vaene klass ja kus tulistamine, narkotegevus jms on igapäevased. Või no ses mõttes, et nüüdseks on favelad muutunud palju ohutumaks,sest seal patrullivad kogu aeg politsenikud (oma 2 meetriste relvadega :/ ) ja kui oleks väga ohtlik, siis ma ei usu, et sinna tuure tehtaks. Aga jah mina broneerisin hostelis tuuri ja meid viidi minibussiga favelade tippu (favelad asuvad mäe peal) ja siis hakkasime alla jalutama läbi favela, tehes vahepeal peatusi ja meile räägiti kuidas kohalikud elavad ja töötavad jne. Vahepeal tuli 3x mingi hull paugutamine ja see pm oli et lasti rakette vms hoiatamaks, et politsei tuleb, narkodiilerid siis omavahel. Ja vahepeal kui me poes olime, siis avastati ühelt vennalt narkot ja kõik mendid hakkasid teda taga ajama, äktsion käis :D mina ütlen, et minu jaoks oli see üks kihvtimaid tuure ja samuti soovitan kindlasti ette võtta, see kestab kokku ainult 3-4 tundi. Ja need favelad, appi kui räämas ja räpased need ikka olid. Kui keegi on näinud filmi „city of god“ siis pm siuke peldik see välja näebki, aga väga huvitav. Näiteks, et miks on favelad mäe otsas ja naudivad miljoni dollari vaadet ookeanile ja Rio-le kui rikkad on madalal ilma vaateta...sest tegelt oli seal paks mets ja elamine keelatud, aga inimesed hakkasid oma hütte sinna ehitama ja nii massiliselt, et politsei ega riik ei saanud selle vastu midagi teha. Kindlasti üks huvitavamaid tuure mis ma olen teinud.
Rannad
Kõige kuulsamad on vast Copacabana (saab vaadata päikesetõusu)  ja Ipanema (päikeseloojang).Viimased 4 päeva ma elasingi kohe Copacabana ääres ja niiii kihvt oli. Kuigi lained Rios on küll hullud, mitte isegi nii suured, aga tõmbavad nii endasse, et ma järjekordselt lohisesin mitu korda mööda põhja, üritades laine seest välja saada ja samal ajal oma bikiine otsides :D 

Viimane öö olime hosteli rahvaga väljas ja siis läksime hommikul Copacabanale ujuma just sel ajal kui taevas muutus mustast heledaks ja siis vaatasime päikesetõusu rannal ja ausõna, see hetk tundus kõik mu jaoks nii ideaalne, elu on nii ilus ja poleks kuidagi osanud paremat viimast ööd Rios soovida.
Kui alguses plaanisin Rios olla nädala, siis kokku olin hoops 10 päeva ja niiiiniiiii kurb oli lahkuda, see linn jäi mu südamesse ja ma tõesti loodan, et kunagi avaneb võimalus tagasi tulla J

                                                                   Christ the redeemer

                                                            Sugarloaf
                                                         Favelas
                                                         Sunset in Ipanema beach
Copacabana beach


So more about Rio de Janeiro... I absolutely LOVE this city, considering that I’m not a big city girl and I hardly ever like big cities then Rio is the exeption, adore this place. I stayed in Rio few day after the carnival on purpose, just to see how the city is after this mental festival and I’m so glad I did stay J
I think there are 4 most popular tourist sights to see in Rio and since I spent 10 days on Rio I had plenty of time to go see them all.
Christ the redeemer
The symbol of Rio, I bet everyone have seen a picture of a Christ with his arms opened on the top of the hill. And I’m sure everyone who will come to Rio will go and see the Christ, but in my opinion it’s a waste of time and money. First of all it looks much cooler from the ground, since there’s actually nothing else there besides that statue and the place is really crowded of people standing their arms opened trying to look like the statue (no, defo not me!!:D) and their friends lieing on the ground trying the take a good photo of them. It’s almost impossible to walk. The viwes are cool, but nothing compare to the sugar loaf views. But as I said, I’m sure everyone will go there anyways, but incase someone is on a tight scedule, then this will be the sight to miss.
Sugarloaf mountains
2 „oval“ shape mountains, to the smaller one it takes about 45 min to hike (we didn’t do it since it was 41 degrees that day and hiking seemed really bad idea)but for the lazy ones like us there are cable cars from the bottom that will take people up. The views over there were AMAZING! We were really lucky with the weather too, it was bright blue sky and we could see really far. I defo recommend sugarloaf because of the views are brilliant and the cable car ride itself is quite cool already.
Favelas
...aka the slums. The place were poor people live, drugs are dealt and guns are fired. Okey actually nowadays it’s not that dangerous anymore, since there are loads of cops guarding (with their 2 meter guns :/ ) I booked my tour through the hostel and at first minivan took us up on the top of the favela (they are on the hills) and then we started to walk down through it. To me it was so crazy how people can live there, it was soo dirty, stinky, houses were literally on the top of each other, „streets“ were like one meter wide. Really something I’ve never seen before. The reason why favelas are on the top of the hills having a million dollar views and the rich peole live without views is that actually there was forest over there and it was forbidden to live there, but people started to build their huts so rapidly that police or goverment couldn’t do anything about it,so now poor people have the best view.
I absolutely loved the favela tour, it was so different from any tours I’ve ever done before and 100% reccomend to do it, since it only last 3-4 hours anyways.
Beaches
The most famous ones are probably Copacabana (for sunrise) and Ipanema (for sunset) For my last 4 days I moved to the hostel close to Copacabana beach and absolutely loved it. The waves are crazy tho, not even that high but they pull you inside and quite a few times I was slipping through the bottom trying to get out of the wave while searching my bikinis.
On my last night in Rio we went out with the hostel people and went to Copacabana for a swim when it was dark and while we were jumping in the waves it got 100% bright outside so we stayed and watched the sunrise. That moment sitting over there I tought my life is so good and I was sooooo happy I couldn’t stop smileying. Couldn’t ask for a better last night in Rio. J
Overall I was gutted to leave Rio, but 10 days in one city is quite a long time already, I just hope that one day I will have a change to come back here !

loveloveloveloveRio

No comments:

Post a Comment