Tuesday, March 7, 2023

Belize 🇧🇿

Paradiis siin maamunal, mida kutsutakse Belizeks. Täiesti imeline ja omanäoline väike riik mõnusa Kariibimere vaibi ning mitmekülgse kultuuriga. Peale 7 nädalat igapäevaselt olles hispaaniakeelses keskkonnas oli ajule nii mõnus puhkus veeta nädal inglise keelses riigis jälle, mis on siin ametlik keel. Inimesed on ka Belizes väga huvitavad, palju erinevaid kultuure kokku saanud. Veetsin seal vaid nädala, sest esiteks on tegu väikse riigiga ning juba ammu kuulsin ka seda, et Belize on väga kallis võrreldes teiste riikidega siinkandis. See on tõsi, hindades on näha märgatavat tõusu, kuid Eestiga võrreldes pole ka siin midagi nii kallis. Veider on see, et Belizes on kasutuses nii Belize dollar, kui ka Usa dollar samaagselt (1 usd=2 bzd) ning hinnad on mõnes kohas näidatud ühes valuutas, teises kohas teises, et suht segadusse ajav vahepeal. Peale bussiseiklust Mehhikos sõitsin Belize Citysse, mis on siinne suurim linn ja sealt võtsin praami Caye Caulkeri saarele ning wowww! Ma ei valeta, kui ütlen, et olin sõnatu. See koht on totaalne maapeale paradiis. Enne kui ma praamipeatusest hostelisse jõudsin tegin ma jumal teab mitu pilti ja videot, sest igale poole vaadates oli täielik paradiisivaade. Caye Caulker on pisike saareke ja turistide seas siin riigis vast kõige tuntuim koht (põhjusega). Väga mõnus atmosfäär, värvilised pisikesed majad, valge liiv, türkiissinine vesi, asfalti pole, autosid pole, kõik sõidavad kas jalgratastega või golfikärudega. Saare moto on, et go slow ning reaalselt mult küsiti mitu korda, et kuhu ma kiirustan, siin on slow life ehk minu tavaline kiire jalutamise tempo siia saarele ei sobi.
Caye Caulkeril peatusin 4 ööd ning kui tavaliselt selle ajaga mul juba isu täis kohast ja soovin edasi liikuda, siis selle saarekesega nõnda ei olnud ja täitsa oleks võinud seal veel paar päeva lihtsalt olla ja kulgeda. Saarel tegin ka ühe väga epic tuuri, nimelt käisin ühel terve päev kestval snorgeldamise tripil ning ühe osana oli seal ka haidega koos ujumine. Tegu polnud ründajate haidega, et kartma ei pidanud, aga kui nad mingi hetk olid reaalselt ühe meetri kaugusel, siis korra tõmbas kõhedaks küll. Veel nägime igasuguseid erinevaid kalu, kilpkonni, merilehma (seacow- pole aimugi, mis see eesti keeles on, sest minu jaoks oli tegu täiesti uue isendiga minu teadmiste pagasis), astelraisid ja palju muud.
Tagasi seilates tegi kohalik noormees värskest homaarist meile cevichet ning see oli absuutselt vapustav, parim toit, mis ma siin riigis sõin. Tänu tuulele lükkus esimesel päeval mu reis edasi ning lõpuks toimus see 14.02 ehk sõbrapäeval ning meeletult kihvt mälestus, mis seda päeva mulle meenutama jääb. Ühel päeval võtsime koos iiri tüdrukuga jalgrattad ning läksime teist saare osa avastama, mis peale orkaani eraldus peaosast ning seal pidavat ka krokodille olema, keda me jahtima läksime, kuid kahjuks ei kohanud. Eraldatud osas käib hetkel usin ehitustöö hotellidele ning huvitav oleks a la 5 vms aasta pärast tagasi tulla ja vaadata, kas see kummitussaareke on nii õitsele puhkenud nagu nad hetkel plaanivad. Peale Cayed liikusin Belize City poole, kus oli veidi aega surnuks lüüa ning kuigi on tegu Belize suurima linnaga, pole seal ühtegi suuremat hoonet, teed vms. Niipalju, kui ma seal aega veetsin, siis suurt vaimustust mul sellest linnast ei olnud. Sadama juures on väga kaunid ja suurejoonelised hooned ning kaks tänavat edasi hakkab päris korralik vaesus vastu karjuma.
Belize Cityst võtsin bussi ja läksin veel paariks päevaks Placencia nimelisse külakesse, millelt ma ei oodanud midagi, kuid olin positiivselt üllatunud, kui armas see oli. Võtsin hostelist ratta ning vurasin ühel päeval terve külakese läbi. Seal asub ka Guinessi raamatu järgi maailma väikseim imearmas tänavake.
Ning nõnda mu nädal Belizes läbi saigi. Olen sellest riigist väga vaimustuses, null ootustega läksin kohale ning pigem sain korduvalt positiivselt üllatuda. Soovitan 110% siia reisida inimestel, kes tahavad mõnusat troopikat, veidi avastada, kuid hindavad aega imekaunites randades lõõgastudes ja värskeid mereande süües. Kahenädalane puhkus lendudega Eestist on ajaliselt selle pisikese riigi jaoks ideaalne ning selle ajaga jõuab teha ja näha päris palju.

No comments:

Post a Comment