Sunday, October 21, 2012

Vietnam


Kui meil esialgu oli plaan Vietnamis veeta nädal, siis lõpuks jäime sinna kokku peaaegu 2ks nädalaks. Vietnam on lihtsalt nii pikk riik, et seda mööda reisides nädalaga väga kaugele ei jõua. Igatahes maandusime me Ho Chi Mingh nimelises linna, mida teatakse ka kui Saigoni ja on Vietnami suurim linn. Seal veetsime 2 ööd ja kes kunagi satub Vietnamisse minema, siis 2 ööd on isegi liiga kaua selle koha jaoks. Miks??? Sest tegu on vaid ühe suure ja kaootilise linnaga, kus väga midagi näha ega teha pole. Kuna me jõudsime õhtu hilja, siis esimene õhtu midgai ei teind ja hommikul ärgates mõtlesime, et lähme homikust sööma ja vaatame, msi toimub jne ja ma pidin südamerabanduse kohe saama, nimelt LIIKLUS Vietnamis on JUBEEEEEEEEEEEEEEEE. Konkreetselt igakord tänavat ületades mul süda ja jalad värisesid ja teisele poole teed jõudes oli väga hea end ühes tükis ja elavana tunda. Ja seda terve reisi jooksul. Valgusfoore neil on, teeradade tähistusi ka, aga ma ei usu, et keegi üldse teab, miks need sela olemas on, sest kõik sõidavad täpselt nii ja seal, kus tuju on. Aga mis kohe silma jäi, et hinnad on väga odavad seal. Peale seda esimest surmahirmus päeva otsustasime, et on aeg võimalikult kiiretsi liikuma hakata. Järgmiseks varahommikuks bronasime tuuri, kus sõitsime bussiga tükk maad eemale Mekongi jõe (mis läbib 4 v 5 Aasia riiki ja enamusi kus meie käisime) deltasse, sõitsime paadikesega jõe peal, siis käisime mingil saarel, kus meile anti kohalikku teed ja snäkke ja sai proovida maailma kõige jubedamat jooki ehk Mao veini, mida ma ei paneks raha eest ka mitte suhu, aga Stephen reaalselt jõi seda ja mitte ainult 1 korra :/ Tegu siis riisiveiniga, kuhu oli surnud madu v maod sisse pandud ja vahets nii maitse pärast ka mõni surnud lind v skorpion vms.Need nägib NIIIIIIIIII räiged välja, et ma tahtsin seda pudelit vaadates juba roopi panna, aga olen lugenud, et see vein Vietnami n-ö special on.Edasi sõitsime kanuudega ja meile anti need sealsed tüüpilised torbiku mütsid ka pähe :D see sõit päris äge oli, sest siuke väike jõeke oli ja mõlemal pool suured palmilehed, et hästi troopiline ja ilus oli. Edasi löksime mingi pere ettevõttesse, kes kookosekomme valmistavad, mille näol tegu iirise sarnaste kommidega, mulle meeldisid väga ja otsin koju ka, et kes tahab proovida, siis koputage mu uksele, sets neid palju. Järgnes lõuna ja kohalike troopiliste viljade ja tee maitsmine, kus taustal kohalikud laulsid ja mängisid pilli, kuigi see mu kõrvadele küll hästi ei mõjunud :D Sel ajal hakkas hullu padukat ka sadama, ja me õues istusime, et 1 korda aasia jooksul ma tundsin, et mul on jahe, mis oli väga meeldiv tunne ausalt öeldes. Sellega meie väike päevatripp lõppeski ja asusime tagasi Ho Chi Minghi poole, kust kell 8 läksime Magamisbussile ja asusime teele Nha Trangi poole. Magamisbussid on nagu tavaliselt bussid, suts suuremad vist, kus on väiksed narid sees 3.s reas ja nad on suht okd veetmaks ööd bussis, aga väga lühikesed, ilmselgelt mõeldud aasialastele, et ma jalad sirgu magada sela küll ei saand.
Nha Trangi sabausime hommikul kl 7 v 8 paiku, ma isegi ei tea, sets suht unes olin, aga mida ma mäletan, et juba nii vara hommikul bussist välja astudes pidin kuuma kätte sussid püsti viskama. Aga halli ja kiire Ho Chi Minghi kõrval oli Nha Trang nagu paradiis, sets taevas oli erksinine, päike säras, sinine ookean mööda linnaäärt-Supper. Me saime hotelli alles kl 11 paiku check in-ida ehk läksime kohe hommikul randa ja siis mul oli tunne, et see ongi puhkus. Hiljem käisime veel linnapeal söömad ja baaris jne ja lihtsalt lebotasime. Pidime seal alguses olema 1 öö ja järgmise päeva õhtuks oli uus ööbuss bronatud, aga hommikul helistati, et buss on katki ja me saame päev hiljem minna. Mul oli et wtf  buss läheb hommikul katki ja nad ei saa õhtuks uut organiseerida, et see kräpp+ meil suht plaanid oli, et kuhu enamvähem mis ajaks jõudma peaks. Igatahes läksime tuk-tukiga (et mingi vend väntas meid :D) büroose ja naine, kes siis tööl oli ei teadnud midagi, et buss on katki ja ütles, et buss on täis lihtsalt, aga me ei saand enam midgai teha ja pidime veel 1ks ööks jääma, kuigi hea, et see Nha Trangis juhtus, sest see mu lemmik koht Vietnamis. Päeval jälle rannas tsillisime, sela kohalikud igast asju müüvad ja üks vanem naine müüs lobsterit( ma ei mäleta kuidas eesti keeles, aga see suur oranz mereand) ja värskelt püütud oli see ning ta ise meie silme all tule peal grillis seda ja krevette, KUI luks see oli, lihtsalt päevitasime ja vaatasime kuidas meie supperluks toit valmis saab.
Õhtul bussile minnes jälle mingi jama oli, et tuli oodata, lõpuks saime bussi ja nagu poole sõidu peal välja tuli, siis see polnd päris see buss kuhu meid oleks pidanud pandama, aga see teine JÄLLE täis oli. Igatahes me magasime naris 2. Korrusel kui äkki vaatan alla, et vahekäigus inimesed istuvad, sest bussi oli mingi miljon kohalikku pandud ja neil polnd isegi ruumi, et pikali heita ja siis äkki näen, et üks roobib kotti ja terve see rida, kuskil 5 inimest hakkasid kottidesse oksendama nagu mingis doominos. NIII räme see oli, see hääl jne. pm seal bussis ma vist terve öö jooksul üldse tunnikese magada sain, sest lisaks oksendavatele kohalikele sõitis bussijuht ka nagu mingi poolearuline, et pool aega oli siuke tunne, et varsti saab hakata bussi kraavist välja lükata. Aga okei. Kuidagi me kohale jõudsime ja meie järgmiseks peatuspaigaks oli Hoi An, mille näol oli tegu vast kohaga kus näeb kõige rohkem kohalikku kultuuri. Tegu on väikse rätsepalinnaga, kus iga teine peoke on rätsepaäri. Mis mulleseal meeldis, et turg ja üleüldine elu polnud seatud ainult turistidele, et turul käis kauplemine pigem kohalike vahel. Muide see koht nii väike, et sela autodega ei saa väga liikuda, aint rolleritega ja bussijaamast hotelli minnes 3 rollerit pidime võtma, et mu kotid saaks kohale viidud :D 3. Lihtsalt sõitis ja hoidis mu kohvrit. Hästi ilus vanalinna osa on ka Hoi An-is, mis õhtuti veel eriti äge on. Kui mul kohvris rohkem ruumi oleks, siisma oleks endale jakki küll tahtnud sealt, sest asjad suht isikupärased ja teissugused olid, aga kahjuks on ülekilode tõttu minu shoppingud piiratud L
Seal olime me ainult 1 öö ja siis oli aeg edasi liikuda pealinna ehk Hanoi suunas, mis tõotas tulla kõigepikem bussisõit ja viimasest kogemusest oli mul tuju teha ükskõik mida muud, kui sinna ööbussi uuesti minna. Õnneks seekord läks veits paremini ja keegi roopi ei pand ja bussijuhil ka mõistus oli alles ja peale 17 tunnist sõitu jõudsime varahommikul Hanoisse kohale. Kui nüüd võrrelda suurlinnu Ho Chi Minghi ja Hanoid, siis kindlasti meeldis mulle Hanoi rohkem, seal on rohkem teha ja näha ning on üldse veits rohkem organiseeritud. Mõtleisme, et lähme elame hostelis, et raha veits säästa ja sela pidi üks hea olema ja tõesti ma nime enam ei mäleta aga supper hea hostel megaodavalt, central backpackers oli vist. Et soovitan soojalt ja staff rääkis normaalset ingl keelt ka.
Hanoist pidime minema tegelt Halong bay tripile, ehk plaan oli paadiga 1öö ja 2 päeva veits seilata, aga kui hakkasime bronama, siis tuli välja, et kõik reisid on tühistatud kuna mingi torm oli tulekul ja me lihstalt 2 ööd ja 3 päeva Hanois niisama tsillisime ringi.
Kuna Vietnam võttis meil palju rohkem aega kui plaanitud, siis hakkas üha reaalsemaks saama, et Laost ja Kamboodžat mõlemat me küll teha ei jõua ja peale väikest uurimist otsustasime Kamboodža jätta mõneks teiseks korraks ja see natuke aega kauem Laoses veeta ja Taisse varem minna.
Aga Vietnami kohta üleüldiselt veel seda, et inimesed on hästi sõbralikud seal, aga peab ettevaatlik olema, sest KÕIK on ainult raha peal väljas. Reisimaks Vietnamis soovitaksin varuda vähemalt 2 nädalat, sest meie tegime kõike kiirustades ja aega puhkamiseks väga ei jäänud ja Hanois lihtsalt oli hull väsimus ja uni peal kogu aeg, et mõnes mõttes isegi hea, et Halong Bayd ei teind( kuigi olen kuulnud häid asju., et soovitaks teha,kellel võimalus) ja kindlasti pigem veeta aega väiksemates kohtades, mitte linnades.
Reisiga jäime mõlemad väga rahule ja Vietnam jättis väga hea mulje, kuigi jah väga väsitav oli see reis küll.

Snakewine



Ööbuss

Nha Trang

Lobster rannas :P

No comments:

Post a Comment