Sunday, January 29, 2017

Cambodia

Kambodža oli äge! Kokku olin seal 8 päeva ning kas ma arvan, et mul jäi midagi väga suurt tegemata/nägemata- ei, 8 päeva on piisav selle riigi jaoks, kuid kas ma  oleks tahtnud kauemaks jääda- kindlasti!
Kõigepealt alustasin pealinnast Phnom Penhist, kus olin 2 ööd. Kohe esimesel hommikul ärgates oli jalavalu päris korralikuks muutunud ning otsustasin arsti juurde minna, kus selgus, et paranemata haavad on väikse põletiku tekitand. Sain siis salvi ja antibiootikume, ehk minu peotripp oli natukeseks pausile pandud. Õnneks juba järgmiseks päevaks oli silmaga näha, kuidas asjad paranema hakkasid. Phnom Penhis olles käisin ka Killing fieldil ja S21 vanglas. Peale seda päeva oli nii imelik tunne sees, varem ma polnud kuulnudki millestki sellisest ja nüüd seal kohapeal olles neid lugusid kuulates ja kohti nähes oli väga väga kõhe. Käisin seal ühe saksa poisiga oma hostelist ja poole peal ta ütles, et tal pole mingit peotuju ega tuju naeratada. Täpselt selline tunne oligi, istusime lihtsalt vaikides terve tee tagasi hostelisse, ei osanud midagi öelda ega kommenteeridagi, peale selle kui kohutav see kõik oli. Lühidalt öeldes siis seitsmekümndndatel oli Kambodža riigi eesotsas valitseja, kes oli eriti paranoiline ja sadistlik. Ta võttis vangi inimesi, kahtlustades, et nad on spioonid ning tema motoks oli, et parem hukata süütu inimene, kui lasta vaenlasel ellu jääda. Mõne aasta jooksul hukkas ta 1/3 Kambodža elanikkonnast, ta ei säästnud ka lapsi ega beebisid, terved pered hukati korraga ja mitte ainult seda, neid piinati niii jubedalt ja neid samu piinamisruume ja massihaudu me vaatamas käisimegi. Teate, see kõik on nii jube, mida me seal kuulsime, et ma pikemalt isegi ei peatuks siin, kes tahab saab ise S21 kohta uurida ning kes tahab, siis võin Eestis olles rääkida pikemalt.
Peale killing fieldsi külastasime ka kuninglikku paleed kuid nagu öeldus, siis tuju oli suht must juba tolleks päevaks.
Peale pealinna suundusin Sihanouvkville nimelisse linnakesse, et sealt võtta paat saarele. Kuna mul oli paar tundi vaja surnuks lüüa siis jalutasin seal ringi ja leidsin ühe eesti restorani, mis oli päris äge, sest need olid esimesed eestlased, keda ma oma tripil nägin. Sihanoukvilles veetsin ka päeva tagasi tulles ning kui aus olla, siis mina ei soovitaks seal väga pikemalt peatuda. See on väga turistikas koht, kus on küll rand, kuid see pole isegi väga ilus. Ma ise mõtlesin sinna paariks päevaks jääda, aga rääkides Tyleriga (Kanada sõber Filipiinidelt), kes elas Kambodžas mõnda aega, siis ta ütles, et pole mõtet ning ma 100% nõustun temaga. Aga seal lähevad paadid kahele saarele- Koh Rongile ja Koh Rong Samloemile. Mina otsustasin minna väiksemale ehk Koh Rong Samloemile, kus ideeks oli 2 ööd/3päeva seal olla, rannas lesida, pruuniks saada, ujuda ja lugeda. Aga üllatus, ülatus, ärkasin esimesel hommikul üles ja väljas oli niii tuuline, et ma arvasin meie putka läheb lendu. Nimelt on see pisike ökosaar, kus internetti ei ole, tubades pole isegi pistikuid ning magamine oli hütikestes, kus oli ainult 2 seina ning magada tuli sääsevõrguga, sisalikud ja gekod jooksid toas ringi ja üldse siuke väike hippi kohake.  Ja see sama tormine ilm jätkus ka teisel päeval, mingi hetk ma juba hakkasin muretsema, kas sealt saarelt üldse minema saab, kuna transport põhisadamaga oli üks närune paadike ainult. Ühesõnaga minu troopilise saare elu läks tormi nahka, kuid samas oli päris mõnus, sest ma lugesin palju ning läksin vara magama ja sain vähemalt esimest korda selle tripi jooksul ilusti välja puhata. Peasadamasse minnes oli paat nii ülerahvastatud, kuna kõik tahtsid sealt tormi käest minema, ning lained oli hullu suured. Ma oma peas juba vaatasin, et kui paat kummuli käib, siis millisest otsast ma kõige paremini välja saaks hüpata. :D
Tagasi Sihnaoukvilles veetsin seal päeva jälle ning õhtul võtsin ööbussi Siem Reapi, mis asub põhja pool. Ööbuss oli väga luks wifi ja vooditega, mis oli suur üllatus mulle, kuid magada seal ikka ei saanud, sest konditsioneer oli nii põhjas, et ma lõdisesin terve öö. Siem Reapi jõudes oli ilm supppppper luks, tormist polnud haisugi- sinine taevas ja 35 kraadi sooja. Päeva veetsin basseini ääres ning õhtul 8 paiku olin supper väsinud oma magamata ööst ning olin ka päikesetõusu Ankor wati tuuri broneerinud, mis algas kell 4 hommikul, ehk suhteliselt vara tahtsin magama minna, aga muusika oli nii vali ja jube, et ma ei suutnud seal hostelis ollagi ja läksin hoopis pub streedile peole. Lõppes see sellega, et teist ööd jutti ma magada ei saanud ning kell 4 kui mu templite tuur algas, siis olin ma lihtsalt surmväsinud.  Ankor wati kohta seda, et ilmselgelt on see Kambodža number 1 vaatamisväärsus ning see oli ilus, eriti päikesetõusu ajal, KUID...mul ei olnud mingit väga suurt vaimustust. Minu silmis oli see tempel nagu iga teine, olen Tais jne ka ilusamaid näinud. Peale Ankor wati vaatasime ka teisi templeid läheduses ning pärastlõunal oli lõpuks kaua oodatud UNI.  Õhtul avastasin lampi, et eesti tüdruk Ena, kellega tutvusime Austraalias, elasime samal ajal Iirimaal ning oleme ka Eestis kokku saanud, on samal ajal Siem Reapis, ehk läksime temaga välja peole. Väike maailm ikka :D Samal õhtul kohtasin ka Tyleriga, kellega lampi kuupäevad olid klappinud Siem Reapi osas ning oli üks mõnus peoõhtu. Järgmine päev oli Austraalia päev ning samuti minu viimane päev Kambodžas. Kui ma kella 10 paiku ärkasin, oli pool rahvast hostelis juba purjus ja terve see päev läkski passionfruit mohiitode nahka kui aus olla. Õhtul suutsin Tyleri ööturule veel vedada, et midagigi muud teha peale joomise, kuid see oli ka kõik.

Kambodža riigina meeldis mulle väga, ma olen positiivselt üllatunud, sest ootasin midagi palju vähem arenud. Kohalikud on väga sõbralikud ning hinnad niiiii madalad. Näiteks sain kookosekokteili, mereandidega paretud riisi ja krevettidega riisipaberlirullid (minu Siem Reapi special :D) 4.5 euriga ning toit oli seal SUPPPPER hea. Mul on reaalselt tunne, et ma vist veeren tagasi Eestisse, sest need kogused, mis ma siin Aasias olen söönud on suht ebareaalsed. Kambodža kohta ma ei oskagi öelda, kas ma ilmtingimata tahaksin siia tagasi tulla, kuna tunnen, et midagi supper lahedat mul tegemata ei jäänud, kuid niisama puhkuse ja söögitripiks tuleksin küll igakell tagasi ja rahule jäin 100%.

Killing fields

Sihanoukville

Ankor Wat



Australia day



Cambodia was awesome. Altogether I spent  8 nights over there and I think this is enough time for Cambodia and I don’t feel like I needed more,but I definately would have liked to have more.
 I started from the capital, Phnom Penh. By the time I woke up in my first morning the pain in my leg was quite strong and I went to see the doctor, who said that I have a little infection in my foot and I had to take some cream and antibiotics, so my party trip was on hold for a little while. But they worked quite well and already by next day I could see my leg getting better a little bit.
In Phnom Penh I went to see the S21 prison and the killing fields. To be honest I don’t even know what to say about them. It is such a horrifying story and I am so surprised I never heard about it before.Shortly then in the 70s a guy who ruled Cambodia was absolutely insane and paranoid.  He was blaiming people for spionage and his motto was that better kill an innocent person that to let an enemy go. In few years time he murdered almost 1/3 of the population of Cambodia in the most brutal and torturing way. And we were there to see the rooms, where all the torture has happened and the mass graves where he killed and dropped the bodies. Honestly, the whole day I had such a weird feeling inside. I went there with a german guy from my hostel and after an hour he said, he does not feel like smileing or partying anymore and that’s exactly how I felt, we just sat there in silence the whole way back. I am not going to get into more details, whoever wants can look up the S21 themselves or just ask me.
Afterwards we went to see the royal palace as well, but as said the mood was bit down for the day already.
After 2 nights in Phnom Penh I went to Sihnaoukville, which is a little beachtown by the coast. At first I planned to stay there for few days , but Tyler, my friend who I met in the Philippines and who had lived in Cambodia, said its not a place worth staying and I agree 100%. I had that day to wander around until I waited for my boat and the the day came back from the island and there wasn’t much to do or see there, even the beach wasn’t that nice. Only cool thing was an estonian restaurant, with estonian workers, which was cool, since they were the first estonians I met in this trip.
From Sihnaoukville I took a ferry to Koh Rong Samloem Island, and the plan was to get a tan, lie on the beach and just relax, because it was quite a hippie island with no internet at all, we slept in little huts which only had two walls and lizards and geckos running around, but what really happened was a bad bad weather. When I woke up on my first day there was such a huge storm I thought our hut will fly away. The bad weather continued on my second day as well and on the third I just left. Well it wasn’t all bad tho, because I went to sleep early, read my book and actually got so much rest and relaxing time for the first time in this trip I guess. Leaving Koh Rong Samloem the little boat was sooo over crowed and the waves were so big, I honestly thought at some point that we are going down with that boat. Back in Sihnaoukville for the day to wander around and wait for the night bus to Siem Reap.
The bus itself was amazing, but unfortuantely the AC was so strong that I was shivering the whole night and had hardly any sleep at all. Arriving to Siem Reap it was amazing weather with clear blue skies and 35 degrees, so this was a perfect day to spend by the pool. I actually got really tired around 8-9pm since I had no sleep the night before, but the music in my hostel was sooooo loud and sooo bad that I just had to get out of there and went to a party in pub street and once again had no sleep whatsoever, because at 4am I was picked up to go to the sunrise trip to Ankor Wat temple. Bu the time the trip started I was still so drunk and sooo tired, only thing I could think of was my bed. Ankor Wat was nice, especially during the sunrise, but at the end of the day it was another temple for me, so I had no crazy excitement, maybe the fact I felt so bad had something to do with it as well. We also went to see some other temples around and got back in the afternoon when it was time for my long missed sleep. In the evening I discovered that an estonian girl Ena, whom I met in Australia, we lived in Ireland at the same time and I’ve met her in Estonia as well, is in Siem Reap, so we met up and had a night out together. Small world, huh J  That night I also met Tyler, who randomly had the same dates booked for Siem Reap as me.
The next day was Australia day and also my last day in Cambodia. By the time I woke up at 10 am, half the people were drunk already. So pretty much the whole day was spent by the pool drinking passionfruit mojitos. In the evening I dragged Tyler to the night markets, but that was the only thing that was done besides celebrating that day.

I really enjoyed my time in Cambodia, it went by soooo fast tho. The best part was the food, I got my usual- coconut shake, fresh springrolls and seafood fried rice for 4.5 euros. Honestly I am going to roll back home, because the amounts I’ve been eating in Asia are ridiculous. Cambodia is definately a good place for budget backpackers, since it is so cheap. I am not sure if I would rush back here tho, because I don’t feel like I’ve missed anything, but it is a cool country and I would definately come back for a relaxing, sunny, food holiday J


No comments:

Post a Comment